Week 6 de safari en de male ward!

3 juni 2018

Vrijdag om 3 uur sochtends staan we naast ons bed, we gaan op safari! We hebben er allebei echt super veel zin in. De chauffeur (ali) en zijn neef (neymar) zijn mooi op tijd om 4 uur bij ons.   Dan gaat onze 4 uur durende reis naar het park beginnen, gelukkig geen file maar wat een slechte wegen...

Om 8 uur reden we het park binnen en daar begon ook meteen onze safari. Na 100 meter kwamen we de eerste olifant al tegen, WAUW wat een mooie beesten! We moeten ongeveer 3,5 uur rijden naar onze lodge maar we komen onderweg al ontzettend veel beesten tegen; zebra's, gnoe's, struisvogels, olifanten, antilopen, pumba, nijlpaarden en nog meer!
Rond de middag komen we aan bij onze lodge, we hebben een super uitzicht op de buffels en olifanten die bij de waterput staan te drinken/wassen. We mogen even relaxen en eten tot 16.00 en dan weer op avond safari, we hebben giraffen gezien! Ali en Neymar vragen of we wensen hebben en zo ja dan proberen ze daar op in te spelen. Om 18.30 waren we weer terug in ons hotel, moe maar ontzettend voldaan van deze mooie dag!

Zondag moeten we alweer vroeg op want de dieren zijn het het meest actief bij zonsop- en zonsondergang. Dus we stonden om 6 uur klaar, maar wat hadden we er alweer zin in! We hebben niet veel nieuwe dieren gezien en we gingen eigenlijk opzoek naar de leeuwen. Dus met de moed al opgegeven gingen we terug naar het hotel. Maar op de weg terug stak er ineens een jachtluipaard over!! Deze zijn echt zeldzaam en die zie je bijna nooit, wat een mooi beest! Verder hebben we de hele dag vrij tot savonds, we hebben lekker gezwommen. S'avonds gaan we weer op safari en hebben we meer geluk met de leeuwen, we zien ze van een afstand. Ze zijn aan het jagen op een kudde buffels, je zag precies wanneer ze aanvielen de hele kudde stoof weg. Op de terugweg hebben we ook nog leeuwen van dichtbij gezien, het is zo raar om die wilde dieren die je kent van wildlife tv zo dichtbij te zien!

Zondag moeten we om half 8 klaarstaan voor het laatste kleine stukje safari. Om 8 uur rijden we de poort uit en gaan we naar de masai. Daar komen we een half uurtje later aan en worden we hartelijk ontvangen. Maar ze zijn het ook gewend om toeristen te ontvangen, en dat kan je wel merken. Ze leven als een grote polygamie, een man had 5 vrouwen die hebben allemaal kinderen gekregen en die doen het weer met elkaar. Ze leven nu met zen 52e in het dorpje. We deden een dans met ze om het regenseizoen te vieren, erg leuk!
Toen begon onze reis terug, weer 4,5 uur in de auto.... maar het was het allemaal waard! Wat een gaaf weekend!

Deze week heb ik op de mannenafdeling gelopen de "male ward". Een afdeling waar mannen met allerlei verschillende ziektebeelden liggen. De mannen en vrouwen liggen hier gescheiden vanwege het geloof. Dit was een erg rustige week. Ik heb iedere ochtend mee geholpen met de medicatie ronde, en de doktersronde. Wat mij opvalt hier is dat bijna iedereen die een beenbreuk heeft, tractie krijgt op de breuk. Waarom? Geen idee, heb ik wel gevraagd maar een duidelijk antwoord kwam er niet ;) Ook heb ik veel wondverzorging gedaan, de wonden hier zijn allemaal heftiger omdat de omgeving een stuk viezer is en er niet steriel wordt gewerkt. Maar des te leuker zijn de wonden voor mij! Haha.

Ik zou volgende week eigenlijk op de vrouwenafdeling moeten, maar omdat dit rustige afdelingen zijn heb ik gevraagd of ik weer op de emergency mag. Dit vind ik toch een stuk leuker, en hier zie ik de meeste dingen!

Tot volgende week allemaal!

1. Pep:
    3 juni 2018
    Prachtig Emma. Wat heb je een mooie foto's gemaakt op safari!
  2. Loes:
    3 juni 2018
    Mooi Emma! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
  3. Jenny Boer:
    3 juni 2018
    Wat een gaaf weekend zal dat geweest zijn! Prachtige foto's ook!
  4. Marion:
    3 juni 2018
    Wauw Emma mooi allemaal hoor, geniet ze!!
  5. Marcel en Irma:
    3 juni 2018
    Prachtig Emma om jullie verhalen te lezen over wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Super hoe jullie het doen en geniet nog van die laatste weken.
  6. Monique van Koert:
    3 juni 2018
    Prachtig! Leuk om je blog te lezen. Heel veel plezier nog!
  7. Lia Biemans:
    Super leuk zeg op privé safari. Nog fijne stage weken. Gr. Lia
  8. Edwin karel:
    3 juni 2018
    Mooi verslagje weer Em! Geweldig....ènne Pumba gezien...haha. Timon?
  9. Rianne Mathijssen:
    6 juni 2018
    Prachtig!! En leuk om te lezen dat je nog steeds enthousiast en leergierig bent.
  10. Peter:
    7 juni 2018
    Mooi hoor. Maar geen foto van Pumba? Jammer.