Week 4!

18 mei 2018

Deze week heb ik echt veel mee gemaakt op de casualty! Ook zijn we deze week naar een Keniaanse bruiloft geweest.

Op zaterdag mochten we mee naar een Keniaanse bruiloft. Ook nu liepen we weer tegen het feit aan dat als je er om 10 uur moet zijn, je pas om 11 uur word opgehaald.. De bruiloft was bijzonder om mee te maken, veel zang en dans. Maar de vrolijkheid die er bij ons is tussen bruid en bruidegom is, is hier ver te zoeken. Ze leken allebei niet heel blij te zijn met hun huwelijk. De pastoor was ook van de oude stempel zei peter, het kwam er namelijk op neer dat de vrouw alles moest doen voor de man.

Mijn week op de casualty was vol nieuwe ervaringen.  Op maandag begon de dag met een meneer die met de ambulance werd binnen gebracht. De meneer kwam binnen met ernstige benauwdheid en was niet meer aanspreekbaar. We hebben hem meteen 5l zuurstof gegeven, maar helaas mocht dit niet baten en is hij overleden. Dit vond ik echt wel even pittig, het troosteloose verdriet bij de familie dat doet iets met je.

Dinsdag begon de dag vrij rustig maar om 11:00 mocht ik mee met de ambulance, wauw wat is dit gaaf! We moesten een patiënt vervoeren naar een ander ziekenhuis voor een x-ray van zijn hoofd. In de tijd dat wij daar waren was er een schietpartij geweest. Toen we terug kwamen was de politie al geweest, de man verdacht van terroristische activiteiten.

Woensdag heb ik veel zelf mogen doen, ik heb veel patiënten geholpen die kwamen voor wondverzorging. Ik heb zelf hechtingen verwijderd, erg leuk om te doen! Ook kwam er later op de dag een meneer binnen met een erg raar verhaal; de man was 2 jaar geleden met zijn ring ergens achter blijven hangen, de ring is toen verwijderd. De man is daarna niet meer naar het ziekenhuis gegaan voor de wondverzorging, ik weet niet waarom maar misschien een geldkwestie. Nu kwam de man terug maar het stuk tussen zijn knokkel en vingergewricht was helemaal weg, er hing dus alleen nog een vingerkootje aan. De vinger was dus helaas ook niet meer te redden en is geamputeerd. Ik heb hier een foto van gemaakt, ik zal als laatste erop zetten dan kunnen jullie zelf bepalen of jullie dit willen zien!

Donderdag was ik helaas zelf ziek geworden, dus heb ik geen stage kunnen lopen. Gelukkig was het maar van korte duur en voel ik me alweer een stuk beter! Vandaag (vrijdag) zitten we lekker op het stand te relaxen.

Volgende week loop ik op de Kinderafdeling, dit zal voor 1 week zijn. Ik ben benieuwd, tot volgende week!

1. Hanneke:
    18 mei 2018
    Emma toch.....wat n bijzondere ervaringen maak je mee! Jij bent een kanjer!!
    Vinger zag er inderdaad " apart" uit zeg...
    Ga verder met je avontuur en GENIET xx
  2. Lia Biemans:
    18 mei 2018
    Weer een mooi verhaal Emma. Volgende week op de kinderafdeling zal wel pittig zijn. Relax lekker
    Gr. Lia
  3. Marcel:
    18 mei 2018
    Echt respect voor jou Emma goed bezig.
    Wel heftig allemaal succes met alles wat je gaat doen.
    Groetjes Marcel Samah
  4. Patricia le Cluese:
    18 mei 2018
    Wat veel bijzondere ervaringen Emma. Het was weer leuk en mooi om te lezen. Ik kijk al uit naar je volgende verslag. Veel liefs en groetjes.
  5. Peter:
    Handig zo'n vinger ;-)
  6. Suus:
    18 mei 2018
    Wat een ervaring doe je zo op Emma!
  7. Robert Aarts:
    19 mei 2018
    Wat zo gaaf is aan deze reis is dat het je wereldbeeld zoveel breder en completer wordt. Ga je later veel aan hebben. Ik blijf je bijzondere verhalen volgen, Emma.