Week 3 alweer!!

11 mei 2018

Zo daar stond de taxi om 8:00 klaar om ons mee te nemen naar wasini island, ons eerste toeristische tripje. De weg er naar toe was nog een hele uitdaging, door de heftige regenval was de weg een groot zwembad. Een half uurtje later zaten we op de boot! Wat een mooi uitzicht, de natuur is hier nog zo on aangeraakt door mensen. De boot vaarde naar een stuk beschermd koraal waar we konden snorkelen we hebben echt super veel tropische visjes gezien! Daarna bestond de lunch bestond uit "the catch of te day" dat was een heerlijke in kokos gebakken forel! Toen zat de dag er weer op, wat een gezelligheid!

Maandag begon mijn eerste dag op de casualty, te vergelijken met de eerste hulp. Het viel me op dat er op deze afdeling de verpleegkundigen je heel graag dingen willen uitleggen en vertellen, dat had ik nog niet eerder zo meegemaakt.
De eerste dag was een redelijk rustige dag. Er kwam een kindje binnen met ernstige uitdrogingsverschijnselen, de dokter kreeg geen infuus geprikt dus moest de anesthesist komen. Die heeft later een infuus op het hoofdje geprikt, ik wist niet dat dit ook nog een mogelijkheid was.

De volgende dag kwam er al vrij snel iemand binnen met de ambulance. De man kwam erg verward over en wist volgens mij niet meer dat hij van voor en achter nog leefde. Uiteindelijk was de diagnose hersenvliesontsteking, dit is erg moeilijk te behandelen maar ze proberen het wel!

Op woensdag kwam er een man binnen die tijdens het houthakken in zijn voet had gehakt. Hij had de bovenkant van zijn voet geraakt, het leek alsof er een kaasschaaf over heen was gegaan. Hierbij had hij een grote ader in zijn voet geraakt waardoor het erg lastig was om deze te hechten. Verder nog een katheter gezet en nog wat injecties, intra veneus en intra musculair.

Donderdag begon de dag de al druk. Een man met malaria kwam binnen, ze wachten hier zolang met naar het ziekenhuis gaan dat het soms al veel erger is dan dat het hoeft te zijn. Hij was bewusteloos van de malaria en kreeg medicatie toegediend via het infuus. Wat ik goed vind hier is dat die behandelingen zoals malaria, gele koorts en hiv allemaal gratis zijn, anders zouden veel mensen het niet kunnen betalen.
Later op de middag kwam er een man binnen die was aangevallen door zijn vader met een manchet. Hij probeerde de manchet te ontwijken, maar deze raakte zijn hoofd. Dus hij had een flinke hoofdwond, en wat andere wonden op zijn handen en armen.

Het was een mooie werk week met veel nieuwe leermomenten! Deze afdeling bevalt me wel, op naar volgende week!

1. Marcel Schippers:
    11 mei 2018
    Je zal ontzettend veel leren daar zeg. Wat een verhalen. Mooi dat je ook kan genieten daar. Veel plezier nog!
  2. Kim:
    11 mei 2018
    Wauw! Emma super gaaf en interessant om je verhalen te lezen en foto's! Vorige weekend op de housewarming/verjaardag van je zus .. ook nog over je avontuur gepraat! Heel veel succes en plezier!
    Groetjes Kim & Steef
  3. Lia Biemans:
    11 mei 2018
    Nou was toch wel een heftige week Emma. Gelukkig is er ook tijd voor privé uitstapjes. Gr. Lia
  4. Mariette:
    12 mei 2018
    Hoi Emma, weer mooi om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt
    Je doet zo heel veel ervaring op
    Ga zo door meiske.Dikke kus van Hans en Mariette.xx.
  5. Peter:
    16 mei 2018
    Mooie en heftige verhalen. Wat een ervaring doe jij op. Wauw!!
  6. Peter:
    16 mei 2018
    Mocht je Tilburg missen dan is hier de nieuwste single van Guus Meeuwis.