Week 2

4 mei 2018 - Msambweni, Kenia

We zitten alweer in week 2, wat gaat de tijd snel! We hebben het erg naar ons zin, en maken mooie dingen mee!

Zondag gingen we weer naar de kerk, nu iets later want 3,5 uur is net iets teveel van het goede. Ik ben met Nancy meegegaan met de kindjes naar een klaslokaal, waar ze het verhaal van Jezus uitlegt in kindertaal. De kindjes moeten elk woord nazingen of nazeggen, een beetje overdreven als je het mij vraagt maar goed dat is normaal hier 😉.

Maandag begon mijn 2e week op verloskunde. Weer een hoop meegemaakt. Een baby met slijm in de keel waardoor ze het moeilijk had met ademen en we haar moesten reanimeren, gelukkig heeft ze het overleefd! Maar wel apart om zo iets kleins en fragiels te reanimeren. Ook heb ik gezien hoe ze een totaal ruptuur hechten, dit doen gewoon de verpleegkundigen. Maar zonder plaatselijke verdoving, dus erg pijnlijk lijkt me. Maar de pijngrens ligt hier bij de meeste vrouwen ook een stuk hoger dan bij ons denk ik.

Verder veel gewone bevallingen en leuke studenten daar ontmoet. De studenten willen allemaal heel graag weten hoe het in Nederland is, als ze klaar zijn met hun studie willen ze ook het liefst in Europa werken omdat ze denken dat het bij ons een stuk beter is.

We hebben de middagen lekker gerelaxed maar helaas regent het ook al de hele week... we kregen te horen dat we in het regenseizoen zitten. Dit duurt meestal de hele maand mei, dus we hopen maar dat het meevalt dit jaar! Ook ben ik officieel ingeburgerd hier, hun nicht heeft mijn haar ingevlochten dit heeft bijna 6 uur geduurd.

Toen de laatste dag op verloskunde. Waren erg leuke weken maar ik vind het ook erg leuk dat ik volgende week naar de casualty mag! Dat is een soort eerste hulp, met spreekuren over bijvoorbeeld malaria en gele koorts.
Morgen gaan we naar wasini island, ook heel benieuwd hoe dat is het schijnt een paradijsje te zijn!

Tot volgende week lieve mensen!

1. Mariette:
    4 mei 2018
    Mooi Emma, Je maakt zo toch heel veel herinneringen.
    Geniet er van meisje.Dikke knuffel van Hans en Mariette😙😙
  2. Marion van Brunschot:
    4 mei 2018
    Wauw Emma, wat een belevenissen. Gefeliciteerd met je grote zus😏 En hoop niet dat je kapsel bevalt dat is mij te veel werk hihi maar wel leuk hoor! Succes weer......groetjes😘
  3. Suus:
    4 mei 2018
    Gaaf Emma wat je allemaal meemaakt! Nog veel succes en geniet van deze bijzondere tijd. Liefs de Woestjes
  4. Lia Biemans:
    4 mei 2018
    De tijd vliegt Emma, mooi jouw kapsel. Nog veel succes en ook lekker genieten. Gr. Lia Biemans
  5. Marcel:
    5 mei 2018
    Hoi Emma gefeliciteerd met Liene
    En heel veel liefs van ons wel gaaf jou haar zo succes daar
    Groetjes 😘🌞
  6. Bea: