Week 1

28 april 2018 - Msambweni, Kenia

Hoii allemaal,

Wauw wat was de eerste week een week vol nieuwe indrukken!

De reis is gelukkig allemaal goed gegaan en we werden sochtends in mombasa opgehaald door Nancy en de chauffeur. Na 2,5uur rijden kwamen we aan op onze verblijfsplaats waar we heel hartelijk worden ontvangen door Phoebe. We mogen de rest  van de dag lekker uitrusten, Nancy komt ons morgen ophalen om ons rond te leiden. We zijn onderweg naar Ukunda, een grote stad waar we onze boodschappen kunnen doen.

In het weekend mogen we lekker ons eigen ding doen en zondag gaan we met phoebe en nancy naar de kerk, die 3,5 duurt... wel heel bijzonder om mee te maken.

Maandag gaan we naar het ziekenhuis om kennis te maken daar. We krijgen een rondleiding van Betty een hoofdzuster. Jeetje dat is echt een groot verschil! Het is echt niet hygienisch, overal vliegen en soms loopt er een keer een geit door het ziekenhuis. Maar dat is allemaal heel normaal hier.

Dan gaat het beginnen, de eerste echte werkdag. Ik start voor 2 weken op de verloskunde afdeling, erg leuk maar ik ben wel blue in dit vakgebied. Gelukkig willen de andere studenten van hier mij alles uitleggen. Ook heb ik mijn allereerste bevalligen mee mogen maken, wauw wat is dit mooi! Maar het gaat er heel anders aan toe dan in nederland, de moeders tonen niet echt emotie als hun kindje geboren word. De moeders blijven lang in het ziekenhuis, als ik kijk naar de omstandigheden zou ik er zo snel mogelijk weg willen met mijn pasgeboren kindje. Maar de omstadigheden zijn er voor sommige nog beter dan thuis, als je dat beseft dan zijn wij echt ongelofelijk verwend.

Vandaag zijn we heerlijk aan het relaxen in het swahili beach hotel waar we kunnen zwemmen in de zee en in het zwembad. Een heerlijke, goede eerste week dus!

Kwaheri, Emma

1. Marianne:
    28 april 2018
    Leuk te lezen Emma! Bijzondere ervaring! Succes!
  2. Lia Biemans:
    28 april 2018
    Mooi reisverslag Emma. Nog een fijne stage in dat verre Afrika.ik blijf je blog volgen. Gr. Lia (oma van Daan en sanne)
  3. Marion van Brunschot:
    28 april 2018
    Hey Emma, wat leuk om dit allemaal te lezen en wat een ervaringen en indrukken phoe phoe. Mooi werk wat je daar doet. Leuk dat je ook mooie relax dagen hebt geniet van alles en succes daar XXX
  4. Opa en oma:
    28 april 2018
    Geweldig dit ga je nooit meer vergeten wij zijn geweldig trots op je en hou je taai xxx
  5. Mariette:
    28 april 2018
    Ohh Emma heel mooi om dit te volgen, het is een hele ervaring.
    Pas goed op jezelf en geniet van allles wat op je pad komt
    Dikke kus Hans en Mariëtte 😙😙
  6. Linda:
    28 april 2018
    Lijkt me echt een geweldige ervaring daar! Grappig dan lijkt me om te zien hoe alles verschilt met hier. Succes verder meid!
  7. Peter:
    28 april 2018
    Mooie herinneringen aan het verzamelen zo te lezen Emma.
  8. Edwin karel:
    Ha schat,
    Mooi om te lezen, al die eerste indrukken!!
    Eerste week zit er alweer op, de kop is eraf....

Liefs, Pap
    😘
  9. Ellie Oeijen:
    30 april 2018
    Wat leuk om je blog te kunnen lezen, en te lezen wat voor indrukken je zo allemaal op doet! Succes Emma, hoop je snel weer te zien op de Spaarnwoudelaan, en zeker je verhalen te mogen horen!
  10. Patricia le Cluese:
    30 april 2018
    Wat leuk om je ervaringen te lezen Emma. Je hebt al heel wat indrukken opgedaan. Veel succes deze week. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel liefs uit Goirl. Patricia X